Linda

BLIND DATE WITH AMMAN! ARGGHHH TAKUT!

Amman?
Sape ni? Aku belek-belek sejambak bunga rose merah atas meja aku. Faizal sibuk turut sama membaca kad kecik kat celah jambangan tu.
Yasmeen,
Cinta itu indah. Begitu juga dengan kerinduan ini.
Amman.
Sakit kepala aku pk sape Amman ni.
“wah pagi-pagi dah dapat bunga Meen” bos aku menegur ketika melintasi meja aku untuk kebiliknya.
Aku terkulat-kulat malu-malu kucing.
“tak tau la sape bagi bos…” Aku terkebil-kebil. Aku biarkan bunga tu atas meja sampai tengahari. Malas aku nak fikir sape Amman ni. Tah mamat mane tah!
Tengah aku santai-santai chatting bos datang kat aku.
“kawan I nak cakap!” bos hulurkan handphone dia kat aku.
Aik! Ape ni…
“hi Yasmeen, I Amman. Dah dapat bunga i?” Suara garang di hujung talian.
“Hah? Errr… dapat. Terima Kasih” Aku gagap. Bos blah! Masuk bilik dia dan biarkan aku melayan si Amman tah mamat mane-mane tah!
“I ni kawan bos u, I suruh dia rekemenkan I kat u, tapi dia suruh I ngurat u sendiri” penjelasan Amman sedikit sebanyak buat aku faham. Tapi penah ke dia jumpe aku?
Senang cerita, Amman tak berteka teki. Dia kata dia ada nampak aku mase aku hantar bos aku kat Valencia Golf Club beberapa bulan lepas. Dah lama dia nak berkenalan dengan aku dan mintak bos aku tolong rekemen (kononnya la).
Dipendekkan cerita, dia ajak aku jumpe malam ni. Aku tak tau lagi nak pegi tak nak. Aku rase cam malas tapi tengoklah nanti. Bos kata “u pegi jelah sekali ni je Meen, rimas la I dia asyik desak-desak I suruh I rekemen u kat dia”. Aku diam. Alah… lecehlah bos ni.
“sekali ni je Meen. U jangan risau la, dia tak berani buat ape-ape kat u. Lepas ni u tak nak jumpe dia pun takpe, asalkan dia tak salahkan I sebab I tak nak tolong rekemen, boleh ye Meen?” bos tanya aku banyak kali. Aku naik rimas.
“hmmm… tengok la nanti” Aku jawab acuh tak acuh.
Petang tu aku terserempak dengan Azrul. Dia sengih-sengih kat aku.
“best ke malam tadi?” Azrul tegur aku.
Hah?
Sial! Ni mesti Casey citer kat Azrul ape dia dah buat kat aku. Silap-silap diorang berdua bertukar cerita tentang adegan ranjang aku dengan diorang. Tak gune betul. Aku sakit hati tul la!
“biase je. Tapi dia lebih power dari u” aku senyum sinis. Muka Azrul berubah merah padam. Dia blah tinggalkan aku sambil mencebik. Hahaha! Lelaki bodoh.
Ah! Persetankan semua tu! Memang dah hobi aku suke main jantan. Aku peduli apa dia nak cakap apa. Pegi mampus!
Malam ni mungkin aku keluar dengan Amman tu. Aku keluar pun sebab bos. Aku memang tak minat dengan lelaki yg aku tak penah nampak muka ni. Tah-tah tua berkedut dan bertongkat ke, isk tak kuase aku! Tapi sebab bos kata kali ni je dia mintak aku keluar ngan Amman tu supaya dia dah tak sakit jiwa layan si Amman, jadi aku akan keluar jugak la. So, ape jadi ye? Esok aku citer. Bye!

No comments:

Post a Comment

Member